28.05.2020.
Тема:Повторення вивченого матеріалу.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1.Сьогодні на уроці:
-Послухай зразкове читання казки В. Сухомлинського "Усмішка"
- Зайди за посиланням і прочитай казку В. Сухомлинського "Усмішка"
3.Намалюй до казки ілюстрацію.
27.05.2020.
Тема:Повторення вивченого матеріалу.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1.Пригадайте:
- Згадай жанри літературних творів.
-Який тобі подобається найбільше?
-Який тобі подобається найбільше?
2.Сьогодні на уроці:
- Прочитай казку В. Сухомлинського "Важко бути людиною" та намалюй до неї ілюстрацію.
https://suchomlinskiy.io.ua/s2286957/vajko_buti_lyudinoyu
3.Доведи, що це казка. Згадай її ознаки.
26.05.2020.
Тема:Повторення вивченого матеріалу. Робота над темою "Життя дано людині на добрі справи".
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1.Сьогодні на уроці:
- Мабуть, ви вже здогадалися, що цей урок ми присвятимо доброті і справедливості.Здавна на землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро. Здавна на землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро.
- Переглянь мультфільм. Яка його головна думка?
2.Прочитай казку:
Казка про Добро та Зло
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.
3. Подумай, а якого насіння більше в твоєму серці?
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.
3. Подумай, а якого насіння більше в твоєму серці?
25.05.2020.
Тема:Позакласне читання. Читання казок.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1.Сьогодні на уроці:
- Казки люблять усі: від маленьких дітей, які ще ходити самі не вміють, але вже з великим інтересом слухають і "Колобок", і "Курочку рябу", до стареньких дідусів та бабусь, які залюбки читають своїм онукам-правнукам книжки. Казка дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість.
2.Прочитай казку Братів Грімм"Як кішка з мишкою приятелювали":
3.Домашнє завдання
Склади короткий план-розповідь до казки. Намалюй малюнок з головними героями казки.
21.05.2020.
Тема:Повторення вивченого.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1.Сьогодні на уроці:
Ми опрацюємо вірш О.Сенатович "Дівчинка малює сонце" та вірш учениці з Черкащини Ю.Козинської "Що Іванко хоче знати?"
2.Прочитайте виразно вірш "Дівчинка малює сонце".
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Додай до свого словничка:
Веремія - сильний крик, галас із метушнею.
Додай до свого словничка:
Веремія - сильний крик, галас із метушнею.
3. Прочитайте вірш "Що Іванко хоче знати?
3. Прочитайте вірш "Що Іванко хоче знати?
Додай до свого словничка:
Галузка - гілка, гіллячка.
4.Домашнє завдання:
Ст.148-149
20.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Поміркуй, чому у казці "Флейта і вітер" флейта не підкорилася Вітрові?
- Порівняй цю казку зі змістом оповідання "Сопідонька з калиноньки, ясенове денце".
- Чим вони схожі і чим відрізняються?
2.Сьогодні на уроці:
Ми опрацюємо вірш А. Костецького "Квіткові сни" та вірш В. Марсюка "Удвох із песиком"
3.Прочитайте виразно вірш "Квіткові сни".
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Вставте у віконечка потрібні слова, скористайтесь підказкою: бузкові, червоні, волошкові, золоті.
4. Прочитайте вірш "Удвох із песиком". Що ви хотіли б змінити?
4. Прочитайте вірш "Удвох із песиком". Що ви хотіли б змінити?
Додай до свого словничка:
живемо заможно - у повному достатку, багато.
Додай до свого словничка:
живемо заможно - у повному достатку, багато.
6.Домашнє завдання:
Ст.147
19.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Хто дійові особи оповідання "Сопілонька з калиноньки, ясенове денце"?
- Яку річ знайшла мама?
- Як вона назвала сопілку?
- Як мама згадувала майстерну гру дідуся?
2.Сьогодні на уроці:
Продовжуємо знайомитись з творчістю
Василя Сухомлинського:
3.Прочитайте казку "Флейта і вітер".
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Флейта - музичний інструмент.
Флейта є одним з найдавніших музичних інструментів. Прабатьком флейти можна назвати звичайний свисток, що з'явився ще в древніх народів, і у ті часи був скоріше не музичним інструментом, а іграшкою або пристосуванням для виконання релігійних магічних обрядів, як наприклад, в індіанців Північної і Південної Америки, що виготовляли свистки з глини, кістки і дерева. Перша знайдена флейта з кістки мала чотири отвори і була виготовлена неандертальцем.
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
- Поміркуй, чому флейта не підкорилася Вітрові?
- Порівняй цю казку зі змістом попереднього твору.
- Чим вони схожі і чим відрізняються?
5.Відновіть вірш А.Камінчука, вставляючи скрізь однакове слово. Прочитайте утворений вірш.
6.Домашнє завдання:
Ст.146
18.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Яку картину, описано у вірші "Польові дзвіночки"?
- Що в ній казкового?
- Знайди рими.
- Яка з них тебе здивувала?
- Що таке фіранка?
2.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з творчістю нашого земляка
Анатолія Григорука:
3.Прочитайте оповідання "Сопілонька з калиноньки, ясенове денце".
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Додай до свого словничка:
Додай до свого словничка:
Сопілка- музичний інструмент.
Не второпав- не зрозумів.
Вийняти душу -викликати такі почуття, які знесилюють, виснажують, поволі гублять людину.
Фальшивити – грати на музичному інструменті з помилками.
Перегляньте, це цікаво:
Перегляньте, це цікаво:
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
- Хто дійові особи оповідання?
- Яку річ знайшла мама?
- Як вона назвала сопілку?
- Як мама згадувала майстерну гру дідуся?
5.Домашнє завдання:
Ст.144-145.
14.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Як перевтілювались їжаки?
- Назви пари слів, що римуються.
- Які ще перетворення могли статися з їжаками?
- Звідки взялася в Андрійка справжня змійка?
- Завдяки чому, на твою думку, хлопчику вдалося зробити гарну іграшку?
2.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з творчістю Ліни Костенко:
3.Прочитайте вірш "Польові дзвіночки" з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Додай до свого словничка:
Фіранка-занавіска.
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
- Уяви картину, описану у вірші.
- Що в ній казкового?
- Знайди рими.
- Яка з них тебе здивувала?
3.Прочитайте вірш "Струшується сад..." з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
Добери порівняння:
ранок, мов...
вітерець, як....
соняшник, наче...
річка, наче...
день, як...
книжка, неначе....
7.Домашнє завдання:
Ст.142-143.
13.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
1.Що ти запам'ятав про В. Сухомлинського?
2.Як називається розпис на обкладинці ілюстрованої книги?
3.Де і коли була видана ця книга?
4.Що ж таке "Школа під голубим небом"?
2.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з творчістю Тамари Коломієць:
Умій у звичайному побачити незвичайне!
3.Прочитайте вірш "Їжаки" з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
Послухайте пісеньку, яку створили за віршем "Їжаки":
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
- Як перевтілювались їжаки?
- Назви пари слів, що римуються.
- Які ще перетворення могли статися з їжаками?
5.Прочитайте вірш "Корінець" з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
6.Перевірте, чи уважно ви читали?:
- Звідки взялася в Андрійка справжня змійка?
- Завдяки чому, на твою думку, хлопчику вдалося зробити гарну іграшку?
7.Домашнє завдання:
Ст.141-142.
12.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Про які винаходи ти прочитав? Що тебе здивувало?
- Завдяки чому винахідники одержують перемогу?
- У яких винаходів відомі прізвища винахідників?
- Про які винаходи ти прочитав? Що тебе здивувало?
- Завдяки чому винахідники одержують перемогу?
- У яких винаходів відомі прізвища винахідників?
2.Сьогодні на уроці:
Продовжуємо знайомитись з творчістю Василя Сухомлинського:
Що таке "Школа під голубим небом?
3.Прочитайте текст з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
1.Що ти запам'ятав про В. Сухомлинського?
2.Як називається розпис на обкладинці ілюстрованої книги?
3.Де і коли була видана ця книга?
4.Що ж таке "Школа під голубим небом"?
8.Домашнє завдання:
Ст.140.
07.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Знайди абзац, у якому є речення: "А річ , потрібна мільйонам людей, не може бути дрібницею".
- Чи погоджуєшся ти з цим висловом?
- Хто такі письменники-класики?
1. Пригадайте:
- Знайди абзац, у якому є речення: "А річ , потрібна мільйонам людей, не може бути дрібницею".
- Чи погоджуєшся ти з цим висловом?
- Хто такі письменники-класики?
2.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з віршем Анатолія Качана "Звертайся до словника" та оповіданням "Чарівний калейдоскоп"
(ст.138-139)
3.Прочитайте вірш з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
4.Чи знаєш ти, коли так кажуть?
- Бути під рукою.
- За словом не лізу в кишеню.
5.Це цікаво!:
Калейдоско́п — оптичний прилад, що дозволяє створювати візерунки. У переносному сенсі — швидка зміна явищ, осіб, подій.
Спочатку задуманий як науковий інструмент, калейдоскоп пізніше випускався як іграшка.
Прилад був відомий ще у Стародавній Греції.
6.Прочитайте оповідання "Калейдоскоп".
Перегляньте мультфільм "Калейдоскоп":
8.Домашнє завдання:
Ст.138-139.
(дайте відповіді на запитання ст. 139)
06.05.2020.
Тема:Твори українських письменників-земляків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Що допомогло Петру Івановичу зробити ніким не бачений вулик?
- Що таке акровірш?
- Хто такі письменники-земляки?
1. Пригадайте:
- Що допомогло Петру Івановичу зробити ніким не бачений вулик?
- Що таке акровірш?
- Хто такі письменники-земляки?
2.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з оповіданням Марка Беденка "Неслухняна кулькова ручка"(ст.135-137)
Марк Васильович Беденко народився в 1956 році у Вінницькій області. Протягом 20 років працює учителем. За цей час створив більше сотні навчальних посібників для молодших школярів, які перетворюють навчання у гру.
Марк Васильович Беденко народився в 1956 році у Вінницькій області. Протягом 20 років працює учителем. За цей час створив більше сотні навчальних посібників для молодших школярів, які перетворюють навчання у гру.
3.Поповнюйте свій словничок:
- Випадало-траплялося, бувало;
- Експеримент-випробування, дослід;
- Марудитись-робити щось довго, клопітливо.
Подробнее: https://www.labirint.ru/news/5427/
Подробнее: https://www.labirint.ru/news/5427/
4.Прочитайте оповідання з виразною інтонацією.
Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
5.Перевірте свої знання:
- Чому ручку називають неслухняною?
- Простеж, скільки випробувань здійснили брати, щоб досягти бажаного результату?
6.Прочитайте "Акровірш" на ст. 135.
Яке слово можна скласти з перших букв кожного рядочка?
7.Перегляньте! Це цікаво:
8.Домашнє завдання:
Ст.135-137.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Як поступово змінювався вигляд голки в оповіданні "Поринало, поринало, поки хвостика не стало"?
- Які прилади зараз заміняють підзорну трубу?
- Хто такі письменники-класики?
2.Чи знаєш ти, коли так кажуть?
- Сидіти, як на голках;
- загубитися, як голка в сіні.
- Як поступово змінювався вигляд голки в оповіданні "Поринало, поринало, поки хвостика не стало"?
- Які прилади зараз заміняють підзорну трубу?
- Хто такі письменники-класики?
2.Чи знаєш ти, коли так кажуть?
- Сидіти, як на голках;
- загубитися, як голка в сіні.
3.Сьогодні на уроці:
Знайомимось з оповіданням Степана Ящука "Історія бджолиного вулика".
4.Це цікаво, зайдіть за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=tbSl8WPsrPg&feature=emb_err_watch_on_yt
5.Поповнюйте свій словничок:
-
Не гребував - (тут): не уникав.
- Принадне діло - привабливе.
- Стільник - лист із воску, який бджоли роблять для зберігання меду.
- Центрифуга - машина, прилад для поділу суміші.
- Не гребував - (тут): не уникав.
- Принадне діло - привабливе.
- Стільник - лист із воску, який бджоли роблять для зберігання меду.
- Центрифуга - машина, прилад для поділу суміші.
6.Прочитайте оповідання з виразною інтонацією. Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.
7.Перевірте свої знання:
-
Де жили дикі бджоли?
- Прочитай, яким способом люди почали приручати бджіл.
- Кому спало на думку злагодити новий, безпечний для бджіл вулик?
- Які особливості мав цей винахід?
- Де жили дикі бджоли?
- Прочитай, яким способом люди почали приручати бджіл.
- Кому спало на думку злагодити новий, безпечний для бджіл вулик?
- Які особливості мав цей винахід?
8. Поділіться цікавинкою:
Розкажи своїм рідним історію виникнення вулика.
9.Домашнє завдання:
Ст.132-134.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників
.
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний
настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і
починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Якою постає весна у прочитаних творах розділу "Будить березень весну?
- У якому вірші дощ постає, наче казковий велетень?
- Хто його автор?
- Який твір тобі запам'ятався чимось особливим?
2.Сьогодні на уроці:
З сьогоднішнього уроку ми будемо знайомитися з творами
письменників-класиків, письменників-сучасників, письменників-земляків.
Довідкове бюро:
(Письменники-класики – це письменники, чиї твори
визнані кращими в літературі і є взірцем.
письменники -сучасники – це письменники, що пишуть у
наш час.
письменники -земляки – це письменники, що живуть поряд
з нами, на одній з нами землі).
3. Робота з підручником:
Прочитайте оповідання Паоли Утевської "Винахід двох малюків"(ст.131-132).
4. Перевірте, чи уважно ви читали:
- У якій країні жили хлопчики?
- Чим займався їхній батько?
- Яке відкриття зробили хлопчики?
- Визнач, цей текст є художнім, чи науково-художнім?
5.Будь дослідником:
Дізнайся, які прилади зараз заміняють підзорну трубу?
6. Домашнє завдання:
Ст.129-132
Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний
настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і
починаємо працювати.
1. Пригадайте:
- Якою постає весна у прочитаних творах розділу "Будить березень весну?
- У якому вірші дощ постає, наче казковий велетень?
- Хто його автор?
- Який твір тобі запам'ятався чимось особливим?
2.Сьогодні на уроці:
3. Робота з підручником:
Прочитайте оповідання Паоли Утевської "Винахід двох малюків"(ст.131-132).
4. Перевірте, чи уважно ви читали:
- У якій країні жили хлопчики?
- Чим займався їхній батько?
- Яке відкриття зробили хлопчики?
- Визнач, цей текст є художнім, чи науково-художнім?
5.Будь дослідником:
Дізнайся, які прилади зараз заміняють підзорну трубу?
6. Домашнє завдання:
Ст.129-132