Читання

28.05.2020.


Тема:Повторення вивченого матеріалу. 
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1.Сьогодні на уроці:

-Послухай зразкове читання казки В. Сухомлинського "Усмішка"



- Зайди за посиланням і прочитай  казку В. Сухомлинського "Усмішка" 

 


3.Намалюй до казки ілюстрацію.






27.05.2020.


Тема:Повторення вивченого матеріалу. 
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1.Пригадайте:


- Згадай жанри літературних творів.
-Який тобі подобається найбільше?


2.Сьогодні на уроці:


- Прочитай  казку В. Сухомлинського "Важко бути людиною" та намалюй до неї ілюстрацію. 



https://suchomlinskiy.io.ua/s2286957/vajko_buti_lyudinoyu



3.Доведи,  що це казка. Згадай її ознаки.








26.05.2020.


Тема:Повторення вивченого матеріалу. Робота над темою "Життя дано людині на добрі справи".
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1.Сьогодні на уроці:


-  Мабуть, ви вже здогадалися, що цей урок ми присвятимо доброті і справедливості.Здавна на землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро. Здавна на землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро. 


- Переглянь мультфільм. Яка його головна думка?

2.Прочитай казку: 


Казка про Добро та Зло


       В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.


3. Подумай, а якого насіння більше в твоєму серці?





25.05.2020.


Тема:Позакласне читання. Читання  казок.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1.Сьогодні на уроці:



- Казки  люблять усі: від маленьких дітей, які ще ходити самі не вміють, але вже з великим інтересом слухають і "Колобок", і "Курочку рябу", до стареньких дідусів та бабусь, які залюбки читають своїм онукам-правнукам книжки. Казка дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість.

2.Прочитай казку Братів Грімм"Як кішка з мишкою приятелювали": 



3.Домашнє завдання

Склади короткий план-розповідь до казки. Намалюй малюнок з головними героями казки.




21.05.2020.


Тема:Повторення вивченого.
Мета: закріпити та систематизувати отримані знання.


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1.Сьогодні на уроці:

 Ми опрацюємо вірш О.Сенатович "Дівчинка малює сонце" та вірш учениці з Черкащини Ю.Козинської "Що Іванко хоче знати?"


2.Прочитайте виразно вірш "Дівчинка малює сонце".

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


Додай до свого словничка:

Веремія - сильний крик, галас із метушнею.


3. Прочитайте вірш "Що Іванко хоче знати?

Додай до свого словничка:

Галузка - гілка, гіллячка.


4.Домашнє завдання:

Ст.148-149














20.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:  

  • Поміркуй, чому у казці "Флейта і вітер" флейта не підкорилася Вітрові?
  • Порівняй цю казку зі змістом оповідання "Сопідонька з калиноньки, ясенове денце".
  • Чим вони схожі і чим відрізняються?


2.Сьогодні на уроці:

 Ми опрацюємо вірш А. Костецького "Квіткові сни" та вірш В. Марсюка "Удвох із песиком"



3.Прочитайте виразно вірш "Квіткові сни".

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 

Вставте у  віконечка потрібні  слова, скористайтесь підказкою: бузкові, червоні, волошкові, золоті.



4. Прочитайте вірш "Удвох із песиком". Що ви хотіли б змінити?

Додай до свого словничка:

живемо заможно - у повному достатку, багато.

6.Домашнє завдання:

Ст.147






19.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:  

  • Хто дійові особи оповідання "Сопілонька з калиноньки, ясенове денце"?
  • Яку річ знайшла мама?
  • Як вона назвала сопілку?
  • Як мама згадувала майстерну гру дідуся?


2.Сьогодні на уроці:

 Продовжуємо знайомитись з творчістю  

Василя Сухомлинського:



3.Прочитайте казку "Флейта і вітер". 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


Додай до свого словничка:

Флейта:


Флейта - музичний інструмент.

       Флейта є одним з найдавніших музичних інструментів. Прабатьком флейти можна назвати звичайний свисток, що з'явився ще в древніх народів, і у ті часи був скоріше не музичним інструментом, а іграшкою або пристосуванням для виконання релігійних магічних обрядів, як наприклад, в індіанців Північної і Південної Америки, що виготовляли свистки з глини, кістки і дерева.          Перша знайдена флейта з кістки мала чотири отвори і була виготовлена неандертальцем.

 

4.Перевірте, чи уважно ви читали?:

  • Поміркуй, чому флейта не підкорилася Вітрові?
  • Порівняй цю казку зі змістом попереднього твору.
  • Чим вони схожі і чим відрізняються?


5.Відновіть вірш А.Камінчука, вставляючи скрізь однакове слово. Прочитайте утворений вірш.


6.Домашнє завдання:

Ст.146








18.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:  

  • Яку картину, описано у вірші "Польові дзвіночки"?
  • Що в ній казкового?
  • Знайди рими.
  • Яка з них тебе здивувала?
  • Що таке фіранка?

2.Сьогодні на уроці:

 Знайомимось з творчістю нашого земляка 

Анатолія Григорука:




3.Прочитайте оповідання "Сопілонька з калиноньки, ясенове денце". 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


Додай до свого словничка:

Сопілка- музичний інструмент.

 Не второпав- не зрозумів.

 Вийняти душу -викликати такі почуття, які знесилюють, виснажують, поволі гублять людину.

 Фальшивити – грати на музичному інструменті з помилками.


Перегляньте, це цікаво:


4.Перевірте, чи уважно ви читали?:

  • Хто дійові особи оповідання?
  • Яку річ знайшла мама?
  • Як вона назвала сопілку?
  • Як мама згадувала майстерну гру дідуся?

5.Домашнє завдання:

Ст.144-145.







14.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:  

  • Як перевтілювались їжаки?
  • Назви пари слів, що римуються.
  • Які ще перетворення могли статися з їжаками?

  • Звідки взялася в Андрійка справжня змійка? 
  • Завдяки чому, на твою думку, хлопчику вдалося зробити гарну іграшку?

2.Сьогодні на уроці:

 Знайомимось з творчістю Ліни Костенко:


3.Прочитайте вірш "Польові дзвіночки" з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 

Додай до свого словничка:
Фіранка-занавіска.

4.Перевірте, чи уважно ви читали?:

  • Уяви картину, описану у вірші.
  • Що в ній казкового?
  • Знайди рими.
  • Яка з них тебе здивувала?


3.Прочитайте вірш "Струшується сад..." з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


4.Перевірте, чи уважно ви читали?:

Добери порівняння:

ранок, мов...
вітерець, як....
соняшник, наче...
річка, наче...
день, як...
книжка, неначе....

7.Домашнє завдання:

Ст.142-143.






13.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1. Пригадайте:
  

1.Що ти запам'ятав про В. Сухомлинського?
2.Як називається розпис на обкладинці ілюстрованої книги?
3.Де і коли була видана ця книга?
4.Що ж таке "Школа під голубим небом"?

2.Сьогодні на уроці:

 Знайомимось з творчістю Тамари Коломієць:


Умій у звичайному побачити незвичайне!


3.Прочитайте вірш "Їжаки" з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


Послухайте пісеньку, яку створили за віршем "Їжаки":



4.Перевірте, чи уважно ви читали?:
  • Як перевтілювались їжаки?
  • Назви пари слів, що римуються.
  • Які ще перетворення могли статися з їжаками?

5.Прочитайте вірш "Корінець" з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 



6.Перевірте, чи уважно ви читали?:

  • Звідки взялася в Андрійка справжня змійка? 
  • Завдяки чому, на твою думку, хлопчику вдалося зробити гарну іграшку?


7.Домашнє завдання:

Ст.141-142.







12.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:
  • Про які винаходи ти прочитав? Що тебе здивувало?
  • Завдяки чому винахідники одержують перемогу?
  • У яких винаходів відомі прізвища винахідників?

2.Сьогодні на уроці:

Продовжуємо знайомитись з творчістю Василя Сухомлинського:


Що таке "Школа під голубим небом?



3.Прочитайте текст з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 


4.Перевірте, чи уважно ви читали?:

1.Що ти запам'ятав про В. Сухомлинського?
2.Як називається розпис на обкладинці ілюстрованої книги?
3.Де і коли була видана ця книга?
4.Що ж таке "Школа під голубим небом"?


8.Домашнє завдання:

Ст.140.








07.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-класиків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1. Пригадайте:
  • Знайди абзац, у якому є речення: "А річ , потрібна мільйонам людей, не може бути дрібницею".
  • Чи погоджуєшся ти з цим висловом?
  • Хто такі письменники-класики?

2.Сьогодні на уроці:


Знайомимось з віршем  Анатолія Качана "Звертайся до словника" та оповіданням "Чарівний калейдоскоп"


(ст.138-139)



3.Прочитайте вірш з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 

 4.Чи знаєш ти, коли так кажуть?
  • Бути під рукою.
  • За словом не лізу в кишеню.

5.Це цікаво!:


Калейдоско́п  — оптичний прилад, що дозволяє створювати візерунки. У переносному сенсі — швидка зміна явищ, осіб, подій.
Спочатку задуманий як науковий інструмент, калейдоскоп пізніше випускався як іграшка.
Прилад був відомий ще у Стародавній Греції.

6.Прочитайте оповідання "Калейдоскоп". 

Перегляньте мультфільм "Калейдоскоп":


8.Домашнє завдання:

Ст.138-139.

(дайте відповіді на запитання ст. 139)





06.05.2020.


Тема:Твори українських письменників-земляків.
Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.


1. Пригадайте:
  • Що допомогло Петру Івановичу зробити ніким не бачений вулик?
  • Що таке акровірш?
  • Хто такі письменники-земляки?

2.Сьогодні на уроці:

Знайомимось з оповіданням Марка Беденка "Неслухняна кулькова ручка"(ст.135-137)

Марк Васильович Беденко народився в 1956 році у Вінницькій області. Протягом 20 років працює учителем. За цей час створив більше сотні навчальних посібників для молодших школярів, які перетворюють навчання у гру.

3.Поповнюйте свій словничок:

  • Випадало-траплялося, бувало;
  • Експеримент-випробування, дослід;
  • Марудитись-робити щось довго, клопітливо.

4.Прочитайте оповідання з виразною інтонацією. 

Робіть паузи там, де стоять розділові знаки. 

   

5.Перевірте свої знання:

  • Чому ручку називають неслухняною?
  • Простеж, скільки випробувань здійснили брати, щоб досягти бажаного результату?

6.Прочитайте "Акровірш" на ст. 135.
Яке слово можна скласти з перших букв кожного рядочка?

7.Перегляньте! Це цікаво:



8.Домашнє завдання:

Ст.135-137.











05.05.2020.


Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .

Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:
  • Як поступово змінювався вигляд голки в оповіданні "Поринало, поринало, поки хвостика не стало"?
  • Які прилади зараз заміняють підзорну трубу?
  • Хто такі письменники-класики?

 2.Чи знаєш ти, коли так кажуть?
  • Сидіти, як на голках;
  • загубитися, як голка в сіні.

3.Сьогодні на уроці:

Знайомимось з оповіданням Степана Ящука "Історія бджолиного вулика".

4.Це цікаво, зайдіть за посиланням:


https://www.youtube.com/watch?v=tbSl8WPsrPg&feature=emb_err_watch_on_yt


5.Поповнюйте свій словничок:

  • Не гребував - (тут): не уникав.
  • Принадне діло - привабливе.
  • Стільник - лист із воску, який бджоли роблять для зберігання меду.
  • Центрифуга - машина, прилад для поділу суміші. 

6.Прочитайте оповідання з виразною інтонацією. Робіть паузи там, де стоять розділові знаки.    

7.Перевірте свої знання: 

  • Де жили дикі бджоли?
  • Прочитай, яким способом люди почали приручати бджіл.
  • Кому спало на думку злагодити новий, безпечний для бджіл вулик?
  • Які особливості мав цей винахід?

8. Поділіться цікавинкою:

Розкажи своїм рідним історію виникнення вулика.

9.Домашнє завдання:

Ст.132-134.






04.05.2020.


Мета: розширювати знання дітей про українських письменників .


Будь-яка робота виконується легше, якщо гарний настрій. Тому перед початком роботи згадайте щось приємне, посміхніться, і починаємо працювати.

1. Пригадайте:


  • Якою постає весна у прочитаних творах розділу "Будить березень весну?
  • У якому вірші дощ постає, наче казковий велетень?
  • Хто його автор?
  • Який твір тобі запам'ятався чимось особливим?

2.Сьогодні на уроці:

З сьогоднішнього уроку ми будемо знайомитися з творами письменників-класиків, письменників-сучасників, письменників-земляків.

Довідкове бюро:
(Письменники-класики – це письменники, чиї твори визнані кращими в літературі і є взірцем.
письменники -сучасники – це письменники, що пишуть у наш час.
письменники -земляки – це письменники, що живуть поряд з нами, на одній з нами  землі).



  3. Робота з підручником:

Прочитайте оповідання Паоли Утевської "Винахід двох малюків"(ст.131-132).


  4. Перевірте, чи уважно ви читали:


  • У якій країні жили хлопчики?
  • Чим займався їхній батько?
  • Яке відкриття зробили хлопчики?
  • Визнач, цей текст є художнім, чи науково-художнім?


5.Будь дослідником:

Дізнайся, які прилади зараз заміняють підзорну трубу?

6. Домашнє завдання:

Ст.129-132